Skip to Content

צמחי תבלין מומלצים לגידול בחורף והשפעתם על הבריאות שלנו

צמחי תבלין מומלצים לגידול בחורף

והשפעתם על הבריאות שלנו

להמשך קריאה >>

בחורף השמיים מתקדרים, הטמפרטורות נוחתות, השמש מסתתרת מאחורי ענן והאדמה מוכנה לצמיחה מחודשת, ופה מוטב לדעת מה נכון לשתול בתקופה בה לא מעט צמחים נכנסים לתרדמת ארוכה, ועל כן גם אם בחורף נמצא פחות צמחי נוי, הרי שצמחי תבלין בהחלט מככבים, ועל כן נציין מי בדיוק, למה הוא טוב וכיצד ניתן להטיב את הליך הגידול.

שמיר

השמיר שמככב במרק של סבתא הנו עשב תבלין שבהחלט מתאים לגדל בחורף. מדובר בצמח חד שנתי שגדל מזרעים. את הזרעים שותלים בעומק של ס"מ ובמרחק של 10 ס"מ אחד מהשני. לאחר שפורחים פרחיו הצהובים גוזרים את גבעולי הצמיחה, כיוון שהם בעיקר מכבידים ומונעים גדילה של עלי המאכל. אצל השמיר  יש לשים  לב לחלקים נגועים ורקובים, וזאת כי הוא רגיש למזיקים. מבחינת בריאות, השמיר ידוע ביכולת להקל על כאבי שיניים ובטן (בעיקר אצל ילדים קטנים), מקל על הצינון, עשיר באשלגן, אידאלי ללחץ דם גבוה, עתיר בנוגדי חמצון, מרפה את השרירים, מסייע לשינה טובה ומונע ריחות רעים מהפה.

כוסברה

כוסברה

את זרעי הכוסברה שותלים בעומק של 3 ס"מ ושומרים מרחק של 35 ס"מ בין אחד לשני (אם שותלים שתילים קטנים ניתן להקטין מרווחים). הכוסברה ידוע כתבלין מאוד בריא: הוא שומר על בריאות הכבד,  מסייע לכליות (מגביר את ייצור שתן), מסייע לייצר אנזימים במערכת העיכול, מסייע במניעת סוכרת, מפחית רמת כולסטרול ושומנים בדם, מהווה גורם אנטי סרטני, פועל כחומר חיטוי טבעי, שומר על בריאות העין, ממריץ ניקוי רעלים, מונע נדודי שינה ועוד שלל סגולות קשורים אליו.

נענע

נענע אין חורף ללא כוס תה עם נענע, ואכן מדובר בצמח שניתן לגדל בכול עונה והוא אינו דורש טיפול מיוחד. הנענע מאוד בריא, מאפשר תחושת שובע, מוריד נפיחות בבטן, בעל תכונות אנטי בקטריאליות, יעיל להתכווצות מעיים וקלקול קיבה, מסייע לרכך האנגאובר, עשיר במינרלים, שמנים וויטמינים, מנקה רעלים מהגוף ומסייע לטפל בזיהומים של העור.

צמחי תבלין
פטרוזיליה

פטרוזיליה

הפטרוזיליה הינה דו שנתית – אידאלי לשתול אותה בסתיו ובאביב, כך שאם רק תקדימו לשתול בסתיו, כל החורף תיהנו מעליה הטעימים והמאוד בריאים. הפטרוזיליה צריכה קרקע מנוקזת ולחה ואפשר לבחור בין זרעים לשתילים. הפטרוזיליה זקוקה לכמה שיותר שמש ואת עמוד הפריחה מומלץ לדלל, כך שהאנרגיה תופנה לפרחים ולא לעלים. כמו כן, הפטרוזיליה נחשבת סופר בריאה. היא מכילה אינספור ויטמינים ומינרלים, לצד שמנים חיוניים ופיטוכימיקלים. היא מספקת כמות נאה של ויטמין Aו C, המון חומצה פולית, ברזל,  סיבים תזונתיים, מגנזיום ועוד, כך שבין היתר היא אידאלית עבור מחלות לב, ניקוי כלי הדם, מחלות כרוניות, ריפוי מחלות בצינור הנשימה, דלקות אוזניים ועוד.

זעתר

מאמצע החורף ועד סוף האביב מומלץ ביותר לשתול את הזעתר.  יש לשתול אותו בעומק של 3/4 ס"מ ולהקפיד על מרחקים של 30 ס"מ. הוא זקוק לקרקע לחה ולשמש חלקית, ובכדי להקל עליו מומלץ לנקש את העשבים שלצדו. הזעתר נחשב מאוד בריא, בעיקר עבור טיפול במחלות חורף, קרי נזלת כרונית וליחה. בין היתר הזעתר מסייע להפחית נפיחות בבטן, מחזק תיאבון,  מסייע לדלקת ריאות ובריפוי סינוסיטיס, והוא מכיל רכיבים אנטי חיידקיים ופטרייתיים.

חורף מוריק ובריא

מכאן שאם גם אתם רוצים לעבור חורף גשום ובריא, טעים וריחני, מוריק ומניב – עתה אתם יודעים לא רק מה לשתול בחורף, אלא גם מה לעשות עם אותם צמחי תבלין חורפיים, שכפי שציינו נחשבים מאוד חיוניים ובריאים.

זעתר

עקבו אחרינו בסושיאל

1
  • Item added to cart
1
המריצה שלך
הוסף עוד 715 ₪ וקבל משלוח חינם
219+ shoppers have bought this
ארגז תבלינים
מחיר:85
- +
85
    חישוב עלות משלוח
    אפשרויות המשלוח יעודכנו במהלך התשלום בקופה.
    קוד קופון