Skip to Content

יש לי חרקים על הנענע! הדברה טבעית לצמחי תבלין

אחד היתרונות בגידולי חורף טמון בעובדה שכמעט ואין חרקים שחולקים עמנו את הארוחה, אך כאשר רק מתחיל להיות מעט יותר חם, מהר מאוד ניתן להבחין במגוון חרקים שמצטרפים למסיבה ומהווים נזק מהיר לגידולים שחיכינו להם זמן ממושך. מה עושים? מטפלים! כיצד? באמצעות הדברה ירוקה!

ירוק טבעי

הדברה טבעית לצמחי תבלין הינה הדרך הנכונה ביותר לטפל בכל אותם מזיקים, וזאת כי הדברה כימית מגיעה עם סל של בעיות, שבין היתר פוגעות באדם, במי התהום ובשלל אורגניזמים חשובים. אי לכך יש מגוון טכניקות טבעיות אשר מושתתות על בעלי חיים וצמחים, ואף קיימים כללים שנוגעים לשתילה, כללים שמסייעים מראש למנוע את ריבוי החרקים.

נענע נגד יתושים

ירוק תעשייתי

מה עם חומרי הדברה ירוקים שניתן למצוא אצל מדביר או על מדף בחנות? ובכן יש לפנות לחלופה זו רק כאשר המצב יצא משליטה, ויש לוודא שלא עושים שימוש יתר בחומר (ברוב המקרים החומר מכיל כמות קטנה של חומרי הדברה, כך שהתחושה היא שרצוי לפזר יותר). כמו כן, ראוי לבחון שהחומר אכן ידידותי לסביבה. כיצד מוודאים זאת? עוברים על המרכיבים, שואלים מקצוענים ובוחנים רף מחירים (מחיר נמוך צריך להעלות חשש).

צמחיים מקומיים

הצעד הראשון מתייחס לשתילה מושכלת, שתילה שמראש מתמקדת בצמחים מסוג מקומי, וזאת כיוון שהם מורגלים לתנאים ופחות רגישים להרס של מזיקים.

קומפוסט
זרעים לשתילה

המגנים הירוקים

יש שתילים שידועים כדוחי מזיקים, כאשר רובם המכריע הנם צמחי תבלין. אי לכך מומלץ לשלב בין הצמחים השונים את צמחי התבלין הבאים: רוזמרין, נענע, עירית, שום, ריחן ומרווה. מבקשים לקשט עם קצת צבע? שלבו אציל, הדס וכובע הנזיר – גם יפים וגם מגנים.

היעזרו בבעלי חיים

כפי שהחיים בטבע מתקיימים, כך גם נכון הדבר באדנית התבלינים הפרטית שלכם – אפשרו לבעלי חיים גדולים לתקוף בעלי חיים יותר קטנים. כך למשל אם יש לכם חתול בגינה, אפשרו לו להרחיק עבורכם עכברים ותיקנים ואם מזהים קורי עכביש, או לחלופין את אחד החרקים היותר חמודים – פרת מושה רבינו, אפשרו להם להישאר – הם נלחמים עבורכם במגוון מזיקים קטנטנים (כגון כנימות).

קטניפ

DIY

יש לכם שפע של תבלינים נהדרים בגינה, אך בו זמנית גם לא מעט חרקים? נראה שנכון לעבור לשלב ב' – להפוך להיות אקטיביים, להכין תרסיסים ביתיים באמצעות אותם צמחים שניתן למצוא בגינה. את התרסיס הנבחר מרססים על פני הצמחים אחת לשבוע, אלא אם כן ירד גשם – אם ירד מרססים מחדש.

חמשת התרסיסים המובילים

מחקר מהיר מעלה שיש מגוון תרסיסים ביתיים אפקטיביים, אך על מנת להישאר ממוקדים, בחרנו עבורכם את חמשת הסוגים שהם פחות מזיקים ויותר קלים להכנה. קבלו את חמשת המובילים:

  • תרסיס שום – בראש הקטגוריה ניתן למצוא תרסיס שום. כיצד מכינים? לוקחים בערך כ5 ראשי שום וכותשים כ30 שינים. את השיניים הכתושות מערבבים במים רותחים ומכסים במשך חמישה ימים, עד לקבלת תרכיז. כאשר מבקשים לעשות שימוש בתרכיז, לוקחים ממנו כ3 כפות ומערבבים עם חצי ליטר מים.

  • תרסיס טבק – אם אתם מעשנים בגמילה, אין כמו לקחת את הטבק הלא רצוי ולעשות בו שימוש שהוא כן רצוי, אך להבדיל מבדרך כלל, הפעם השימוש יהיה בריא. הניקוטין ידוע כחומר יעיל ביותר עבור הדברה, גם כאשר סוג המזיק נחשב עקשן כגון תולעים. מה עושים? לוקחים כף מלאה של טבק ומשרים בליטר מים. כעבור 24 שעות מדללים עם מים ופשוט מרססים. פה ראוי לציין שאין לרסס צמחי מאכל, וזאת כי כפי שניתן לתאר, רצוי למנוע מהניקוטין לחדור אל מערכת התזונה.
  • תרסיסי שמן – יש לכם שמן בבית ואתם מבקשים פתרון מהיר עבור טיפול בזחלים וביצים? קחו שמן צמחי, תמהלו אותו עם מים ותרססו באופן ממוקד על גבי המזיקים.
  • תרסיס פלפל חריף – לוקחים כמה פלפלים חריפים ומשרים במיכל עם מים למשך חמישה ימים. לאחר מכן לוקחים את התרכיז ומוהלים שלוש כפות עם חצי ליטר מים ופשוט מרססים, אך כמובן שלא על העלים שמתכוונים לאכול…
  • תרסיס חלב – בעיית הקימחון הינה בעיה ידועה. מה עושים? מוהלים חצי ליטר של חלב פרה או עז (לא מפוסטר) עם חצי ליטר מים ופשוט מרססים.

ירוק מתוק

לבסוף נסיים עם קינוח – טיפ מתוק מבוסס על סוכריה. במה מדובר? על העובדה המפתיעה הבאה: חולדות אומנם אינן בררניות, אך בכול הנוגע לממתקים, את סוכריות המנטה הן כלל לא אוהבות. אי לכך אם במזווה שמורות סוכריות ישנות, פשוט פזרו אותן לצד הצמחים, הן כבר יעשו את העבודה!

בהצלחה!

נ.ב – אם בכל זאת החלטתם שבא לכם לקנות משהו מוכן אבל שעדיין יהיה אורגני ופרו סביבתי אתם מוזמנים להסתכל על מגוון מוצרי ההדברה האורגניים שיש לנו כאן 

1
  • Item added to cart
1
המריצה שלך
הוסף עוד 796 ₪ וקבל משלוח חינם
13+ shoppers have bought this
עטיפת מתנה
מחיר:4
- +
4
    חישוב עלות משלוח
    אפשרויות המשלוח יעודכנו במהלך התשלום בקופה.
    קוד קופון