Skip to Content

נמאס לכם מעקיצות?! טיפים וטריקים נגד יתושים

צמחים נגד יתושים - מדריך קצרצר

לקוחות שהגיעו לא מכבר למשתלה, סיפרו לי שכמעט בכל לילה כל בני המשפחה נעקצים והם מיואשים מכך, היתושים מתלבשים עליהם ואז הם מלאים בעקיצות בחלקים רבים של גופם.
שמחתי לספר להם שהטבע נותן לכך מענה מצוין בדמותם של כמה צמחים בעלי ריח חזק וחריף במיוחד שאינו אהוב על היתושים ולכן הם מתרחקים ממנו.
הלקוחות היו המומים וביקשו שאציע להם את הצמחים היעילים ביותר נגד היתושים. צמחים המשמשים אמצעים טבעיים נגד יתושים בגינה:

נענע – היתושים לא אוהבים תה עם נענע

צמח הנענע בעל הריח המרענן של מנטה נישא למרחוק, הוא אינו אהוב על יתושים. גם בגלל הריח החזק שאינו נעים להם וגם כי הוא משבש את החלטתם לגבי כוון מעופם בחיפושם אחר מזון.

נענע

פלקטרנתוס – מעיף את כל היתושים

פלקטרנתוס, השיח בעל האפקט החזק ביותר נגד יתושים בזכות השמן הארומטי החזק צינטרולה המצוי בו בכמויות גדולות. היתושים נרתעים מהשמן בעל הריח החזק ואינם קרבים לחדרים שבהם ממוקם עציץ פלקטרנתוס. לאור ההשפעה הגדולה של הצמח ללא תלות במזג האוויר, מומלץ לרכוש כמה עציצים ולפזרם בחדרים כך שאף אחד לא ייעקץ.

פלקטרנתוס

גרניום לימוני – דוחה יתושים קטלני

גרניום לימוני  צמח בעל יכולת עצומות מול מתקפות של יתושים. עקב יכולותיו הגבוהות נעשה בו שימוש גם בתעשיית תרסיסים ונרות דוחי יתושים. מומלץ לשתול שיח דוחה יתושים זה בקרבת הבית כדי למנוע הגעת יתושים לאזור זה.

עלי ציטרונלה

מליסה – עליה וקוץ בה

מליסה היא הדברת יתושים טבעית, ריח המנטה העוצמתי שלה נידף למרחק רב ועוצר את להקות היתושים מלהתקרב לבית. למרות יתרונותיה הגדולים של המליסה, הדגשתי שחשוב לצמצם את התפשטותה הטבעית המהירה כדי שהיא לא תתפוס חלקים נרחבים מהגינה כולה.

מליסה צמח שמרחיק יתושים

קורנית לימונית – לימון מוסיף המון

ריחו החמצמץ החזק של קורנית לימונית נישא באוויר וחשים בו ממרחק רב בעיקר באזורים צחיחים ובעלי ספקטרום רחב של אור. היתושים אינם אוהבים ריח זה ולכן מדירים את רגליהם מגינה שבה צומח שיח דוחה יתושים זה.

קורנית לימון

קטניפ – הצמח המטריף את היתושים וגם בעלי חיים אחרים

הצמח הייחודי בעל עלי הכותרת הלבנים והסגולים, גורם לתחושת שכרון חושים גם ליתושים וגם לחיות הנוספות המסתובבות בגינה. הריח יוצר הדברת יתושים טבעית ומרחיק אותם למרחק רב מהבית ומהגינה. מאוד אהוב בקרב החתולים:)

קטניפ

בזיליקום – אהוב על האיטלקים ושנוא על היתושים

הבזיליקום פועל מצוין נגד יתושים בגינה. הצמח הגדל באדמה הוא בעל ריח דומיננטי במיוחד המפריע ליתושים ולכן הם אינם קרבים לסביבת גידול זו. רצוי לשתול בכמה נקודות בהיקף הבית שתילי בזיליקום וכך ליצור חומה שברוב המקרים מונעת את התקרבותם לגינה ולבית.

בזיליקום

לבנדר – הצבע הסגול אינו אהוב על היתושים

פרח הלבנדר המצוי בתכשירי יופי רבים ובבשמים מרגיע מאד, אך היתושים מעדיפים להתרחק ממנו מבחינתם זהו צמח דוחה בעל ריח נוראי. הלבנדר משמש שיח דוחה יתושים גם אם הוא נמצא בכמות קטנה בגינה.

לבנדר

עשב לימון (צינטרונלה) – עושה מהיתושים לימונדה

רוב בני האדם מאד אוהבים ריחות של פרי הלימון, צמח הלימונית, עשב הלימון ועוד אך ליתושים דרגת הריח הזו היא גבוהה מדי ולכן הם נסים על נפשם אם הם נתקלים בצמח זה. עשב לימון יעיל מאד נגד יתושים בגינה וחשוב לשתול אותו באדניות על אדן החלון בדירה או לחילופין – בגינה כדי למנוע את כניסתם הביתה.

עשב לימון

שום – מפיץ ריח דוחה שמפריע גם ליתושים

גבעולי שום, בגינה או בבית מפיצים ריח עוצמתי ביותר. היתושים מריחים את השום ממרחק רב ומעדיפים לדלג על שטח זה ולהגיע לשטחים אחרים שבהם השום אינו קיים.

שום

רוזמרין – לא בבית ספרנו

שיחי הרוזמרין מפיצים ריח ייחודי המתאים למאכלים שונים, הריח משכנע את היתושים שעדיף להתרחק מהאזור. הריח לא נעים להם בלשון המעטה וזו שיטה מצוינת להדחיק אותם מהבתים ומהגינות.

רוזמרין

תימין – לא מתאים לחיכם של היתושים

כל אחד מעלעליו הקטנטנים של שיח התימין מפיץ ריח עצום למרות גודלו הזעיר. כדאי לשתול שיח קטן של טימין בכניסה הביתה או באדניות די להרחיק אותם במיוחד בחודשי הקיץ.

תימין מרחיק עקיצות

נסו את אחת השיטות שהמלצנו לקיץ שקט ונקי מעקיצות. בהצלחה !

צמחי תבלין
עשב לימון
פלקטרנתוס
בזיליקום
עלי ציטרונלה
מליסה צמח שמרחיק יתושים
רוזמרין
0
    0
    המריצה שלך
    המריצה שלך ריקהחזור לחנות
      חישוב עלות משלוח
      קוד קופון