Skip to Content

≈ צמחים שייראו פצצה במקלחת ≈

צמחים אוהבי לחות למקלחת

אחת הלקוחות שהגיעה השבוע למשתלה סיפרה לי, שצץ לה רעיון להציב בין כל תכשירי הטיפוח, הבקבוקונים והסבונים במקלחת עציץ יפה שגווניו הירוקים יוסיפו יופי רב לחדר הרחצה, הפרחים היפים והריחניים יוסיפו רוגע ושלווה וישפרו לאין ארוך את האווירה שתשרור בו.

לדעתה, חדרי האמבטיה יוצרים במקרים רבים זמן אישי המוקדש למחשבות עמוקות בנושאים רבים, על דברים שקרו במהלך היום ועל ותכנונים ארוכי טווח. הצמחים הממוקמים ברחבי החדר, מהווים מקור השראה לחשיבה הרעננה והחיובית.

לאור בקשתה, התלבטתי וחיפשתי עבורה צמחים המתאימים לגידול בחדרי האמבטיה אף על פי שמדובר בחללים רטובים, קיימים במשתלה כמה צמחים אוהבי לחות המתאימים במיוחד לגידול במקלחת. קו החשיבה שלי היה להציע לה צמחים שיוכלו לגדול ולהתפתח בנוחות, בחופשיות ובמהירות וגם שנוכחותם במקלחת תהיה מרשימה במיוחד.

הצעתי ללקוחה כמה אופציות לעציצים ייחודיים, הניתנים לתלייה ברחבי חדרי הרחצה. רובם זקוקים לריסוס פעם אחת ביום, האור המועט הבוקע מהחלון הצר בחדר האמבטיה שלי מספק אותם והם גדלים במהירות.

סיפרתי לה שעל פי תורת הפאנג שווי, גידול צמחיה המטפסת כלפי מעלה בחדרי הרחצה מעלה את רמת האנרגיה שלהם ולכן מומלצת ביותר.

הי הופתעה מהעובדה שקיים היצע לא מבוטל של צמחים שייעודם הוא צמיחה בחללים לחים ונותר לה רק לבחור את היפים ביותר לטעמה.

פפרומיה פילאה

פפרומיה פילאה הידועה גם בכינויה, צמח הכסף הסיני. יכולה להתאים למקום מואר במקלחת עם מצע לח וניקוז טוב.  

פפרומיה פילאה

פוטוס

פוטוס שורד בתנאים חשוכים יחסית, אוהב לחות של מקלחת, עליו בצורת לב נשפכים ונותנים צבע ירוק חי ומרענן לכל מקלחת.

זמיה קוקוס

זמיה קוקוס או בשמה השני זמיאוקולקס, צמח בית, עמיד שלא מצריך הרבה טיפול, זקוק למקום מואר, אוהב לחות ויעשה חיים אצלכם במקלחת.

זמיה קוקוס רונן

ירקה מצויצת – עלים נופלים על פלגי מים

ירקה היא אחד הצמחים היפים ביותר ובו עלים ירוקים בעלי פס לבן, המשרים תחושה של מלכות בחדרי הרחצה. הצמח צורך מעט שמש ולכן די בחלונות הקטנים כדי לספק לו את צריכת האור היומית הנדרשת עבור צמיחתו.

שילוב של האור, הלחות במקלחת וההשקיה המרובה בעיקר בחודשי הקיץ, מאפשרת צמיחה מהירה ושפע של עלים המעטרים ויוצרים הבדל בחדרי האמבטיה

 

ירקה

.

 

סחלבים – כליל היופי בחדרי הרחצה

סחלב אחד מהפרחים היפים ביותר בטבע יוסיף יופי רב לכל חדר רחצה וגם הוא מתאים לקטגורית צמחים לחללים רטובים . הזנים השונים והצבעים הרבים יוצרים ספקטרום עצום של אפשרויות רכישה של סחלב שצבעיו תואמים את ריהוט חדר האמבטיה. סחלבים יהוו המשך לקו העיצובי של הבית שנבחר בקפידה כה רבה.

הסחלב אוהב אור והוא זקוק ללחות במיוחד בעת הפריחה וההנצה. ההשקיה אמורה להיות באופן מבוקר ורק בעת הצורך כשלא נראים אדים בעציץ. כמות גדולה של מים עלולה להזיק לפרח העדין ולכן יש להימנע מכך.

יש להקפיד ולתת לסחלב העדין מים מזוקקים, מי גשמים או מי עיבוי מהמזגן בלבד ולא מים רגילים.

פיקוס פומילה – החינני שבחבורה

פיקוס פומילה

פיקוס פומילה צמח מדהים זה, צומח במהירות גדולה יחסית, מטפס ומתפשט על הקירות הן לגובה והן לרוחב, וכך חדר האמבטיה מתמלא תוך פרק זמן קצר בשפע של עלים ירקרקים יפהפיים, דקים ונעימים . השיטה הנוחה ביותר היא שתילתו בתוך קערת תליה, וכך הוא נופל לכל עבר בחן רב.

לקבלת תוצאות מיטביות, מומלץ לדשן אותו אחת לשבועיים, להקפיד על השקיה רק כשהשכבה העליונה של המצע יבשה, וכך המצע יהיה לח לאורך כל היום.

חדרי הרחצה שלי, זכו לדיירים חדשים, צמחים למקלחת סחלבים ופפרומיה שיצרו יחד שילוב מעניין ומפתיע .

0
    0
    המריצה שלך
    המריצה שלך ריקהחזור לחנות
      חישוב עלות משלוח
      קוד קופון