Skip to Content

איך לגדל תותים? הפרי המתוק של החורף!

איך לגדל תותים?

 הפרי המתוק של החורף!

להמשך קריאה >>

הוא טעים, הוא מתוק, הוא סופר פוד, הוא מראה מלבב והוא אהוב הן על ילדים והן על מבוגרים, הן חתוך והן שלם, הן עם קצפת והן ללא דבר נוסף. תות שדה הוא ללא ספק אחד מהפירות היותר אהובים, ועל כן הגיע הזמן להבין כיצד מגדלים אותו באופן מוצלח, כך שתיהנו לקטוף ולהכניס ישר לפה ולהימנע מהמחירים המופקעים שדורשים בסופרים. אז כיצד מגדלים תותים? להלן מספר שיטות מבטיחות:

זמן תות

מי שאוהב לטייל במשתלות, בטח כבר שם לב שעם חודשי הסתיו שתילים של תותים מוצעים לכל דורש, ואכן את התות ניתן לשתול כבר מחודשי הסתיו ועד חודשי האביב, אך יש להבין ששתילה בחודשים הקרים דורשת חיפוי, כי בין היתר התות מפונק ורגיש – אינו אוהב טמפרטורות נמוכות. כמו כן, אם רק תקדימו לשתול בסתיו, כבר בחורף תיהנו מפירותיו, אם כי מראש נציין שבחודשי החורף הצמיחה עשויה להיעצר וזוהי התנהלות הגיונית ביותר.

תות

באדנית בעציץ או בסלסה תלויה

כל היופי שהתות אינו מחייב גינה פרטית, אלא גם בבית תצליחו לגדל אותו בקלות. כיצד? פשוט! קחו סלסילה, תתלו אותה על תקרת המרפסת במקום שטוף שמש ושנחשב כמה שיותר מואר והימנעו מעודף מים. כיצד מוודאים חוסר במים? מכניסים את הזרת לעומק האדמה ובוחנים האם היא רטובה. כמו כן, תוודאו שמערכת הניקוז עובדת היטב, וזאת כי רק בעת השתילה רצוי לוודא שהאדמה אכן רטובה, אך כבר לאחר יומיים נדרש לשמור על אדמה שאינה יותר מלחה.

טיפים טעימים ויעילים

מי שרוצה תות לגידול בית, רצוי שירכוש קומפוסט לתערובת ובנוסף גם דשן נוזלי עתיר בזרחן. מדוע? כיוון שאם רק תוסיפו אחת לשבועיים 2 חופנים מכל חומר, תקבלו תותים שמנמנים ואדומים שקשה לעמוד בפניהם.

את השתיל אל תשתלו עמוק מדי, וזאת כי אם מצע הגידול יכסה את הגבעולים, מהר מאוד הצמח עשוי להגיע למצב לא רצוי של ריקבון.

על השטח העליון של האדמה הניחו חלוקי נחל (או טוף). מדוע? גם מקבלים מראה יותר נחמד וגם מונעים מהעלים להתכסות באדמה.

בוחרים לשתול את התות בחוץ? מומלץ לפרוס יריעה על הקרקע – מוטב להרחיקו ככול הניתן ממגע עם האדמה.

עבור עציץ בקוטר ועומק של 25 ס"מ (פחות או יותר) תבחרו שני שתילים של תות, וזאת כי מערכת השורשים אינה עמוקה.

מבקשים להימנע מרכישת שתילים? אספו עם פינצטה את הזרעים שמצויים בתות ולאחר מכן תנקו ותייבשו אותם. עתה יש לבצע הכמנה (הכמנה הנו תהליך שבו קוברים את הזרעים באדמה לחה במשך כשבועיים – בחודשי ינואר פברואר). עוד דרך היא להשיג שלוחות מעציץ קיים. נשמע מסובך? רכשו שתיל מוכן!

אם בוחרים להניח מעל התותים ניילון (ולו בשל טמפרטורות נמוכות), יש להקפיד להסיר את הניילון עם עליית הטמפרטורות. מדוע? בכדי למנוע מהחום והלחות להוביל למצב של ריקבון.  

שתילים תות שדה

עבור האמיצים שביניכם

לבסוף נציין שאם מחליטים לשתול זרעים של תות, היו מוכנים לתהליך יחסית מפרך והיו מוכנים לבצע זאת בשיא החורף – בחודשי ינואר פברואר. מה עושים? משיגים זרעים של תות שדה ואותם מניחים בשכבה עדינה של "ורמוקליט" (בעומק ש 1-4 מ"מ), כאשר את הורמוקליט יש לפזר מעל תערובת של כבול (או חול). כמו כן, מוטב שהזריעה תעשה בחממה ואילו ההשקיה צריכה להיות מרובה. מתי הזרעים יתחילו לנבוט? ובכן יש כאלו שינבטו כבר לאחר שבוע ויש כאלו שינבטו רק כעבור מספר חודשים.

 

*עתה שכל האופציות פרושות לפניכם, רק נותר לקבל החלטה ולחכות לנגיסה הראשונה. בהצלחה!

עקבו אחרינו בסושיאל

0
    0
    המריצה שלך
    המריצה שלך ריקהחזור לחנות
      חישוב עלות משלוח
      קוד קופון